Emotikonkon

Sebagai seorang yang bukan pengikut trend chatting satu masa dulu, aku sangat naif dalam erti sesuatu simbol atau juga disebut sebagai emoticons.

Sebulan yang lepas, aku baru tahu, maksud LOL ialah laugh out lout. Hari Ahad tempoh hari aku baru tahu LMAO ialah laughing my arse out. Deng yo, aku sangat miskin vocabulary. I used to compete in spelling bees competition. But that is just another blog entry.

Wait, those are not emoticons. Those are short-forms. LMAO. See? Aku dah terer.

Atau aku silap?        -___-‘     [ni kerap digunakan oleh Along & Ikim ;p]

Anyway, dengan bantuan Mr Google aku dapat menambah sedikit entri kedalam parcel-parcel otak aku pagi ini.

:) smiley
:D laughing
:)) gelak laju-laju
=)) gelak guling-guling
:0 shocked
:/ uneasy
:| speechless
:x sealed lips (I always thought it meant kiss)
:* kiss (owh, this is kiss ;p)
>:) evil face
L-)   Loser!
:-! Sarcasm
<3 love
o/ \o high five
(oYo) breast (LOL this is hilarious)
>(^.^)><(^.^)< hug
Berguna bukan? Owh and I found one that fits the upcoming occasion..
Happy Christmas to all those celebrating it :)

3 thoughts on “Emotikonkon

  1. min, aku baru hari ni, saat ini (lepas baca entry kau ni) baru tau maksud LOL (hahahaha). tq!

    first time aku dpt sms dr wan :* dan <3 4tahun dulu, aku pon bole tanya dia amende simbol nih? haha.

    ehh kau tertinggal lg 1 .. -<3 (flowers) .. ini pon wan yg ajar.

    gile jiwang wan ahaha.

Tinggalkan Jawapan

