Ada orang kata

Kata orang dulu-dulu. Jangan duduk kat bendul pintu. Nanti jodoh lambat.

Kata orang dulu-dulu. Jangan mandi lepas makan. Nanti perut buncit.

Kata orang dulu-dulu. Jangan potong kuku malam-malam. Jangan tunjuk pelangi. Nanti kudung tangan.

Kata orang dulu-dulu. Banyak kot jangan dan kalaunya. Ada sesetengah mempunyai logika. Contoh ; jangan mandi lepas makan sebab nanti perut buncit. Kita kena la membersihkan tubuh sebelum mengadap rezeki. Kan ke lebih baik macam tu.

Ada satu “kata orang dulu-dulu” yang aku rasa, paling tak masuk akal.

Kata orang dulu-dulu. Kalau jadik pengapit. Akan jadik orang seterusnya yang kahwin.

Aku dah 2 kali jadik pengapit. Masih relaks dan trang-tang-tang hehe.

4 thoughts on “Ada orang kata

  1. Cemana plak kalau yang jadik pengapit tu yang dah kawin? Cthnya, wan masa kawin kami aritu.. Hm… kawin lagi sekali? ohooo

  2. Eh… Kata orang dulu-dulu : pengapit tak boleh yang anak dara. Nanti lambat dapat jodoh.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s