Berita

Bangun pagi.

Minum 2 gelas air.

Gosok gigi. basuh muka. Tukar baju.

Jog. Jog. Jog.

Balik dan sarapan roti sambil baca paper.

Berita hari ini yang aku nak share :

  1. PM nak tau pendapat orang muda. Jangan la hanya amek pendapat PEMUDA saja. Apa kata bukak kepada semua. But please orang muda, don’t talk crap. Talk the real stuff.
  2. Kartika (yang nak sangat kena sebat tu) pelik kenapa dia belum lagi disebat-sebat. Katanya, dia bukan nak jadik yang pertama cuma pelik sebab lama kena tunggu. Ada sapa-sapa nak bantu dia yang ternanti-nanti?
  3. Parlimen Aussie nak jadik hero. All the best.
  4. Khairy Jamaludin yang lama senyap dah mula bersuara semula.
  5. Anarki di Kelantan? Owh-ho.
  6. Teksi memilih penumpang. Alahai. Sejak dulu kot. Kalau tak bayar ikut caj ‘air liur’ dia, dia tak bagi naik. Padahal kalau pakai meter separuh je dari nilai ‘air liur’ dia. Aku penah kene, bukan cakap kosong.
  7. Bandar dan Chow Kit penuh pendatang. Sejak aku keje kat Damansara tahun 2007-2008 dulu pon. Bandar Sri Damansara. Tengah aku rilek-rilek, datang sorang pak hitam. Katanya, “Hi. Why look so sad? You wan’t to have some fun? Me and my friends sit there *tunjuk. Come and hang out with us”. Aku jawab, “Kau ingat aku bodoh?”
  8. Pencuri bisu. Rare. Kot.
  9. NUBE mintak cuti bersalin naik 90 hari dari 60 hari. Wow. Ini dapat meningkatkan kadar ke-ber-salinan wanita Malaysia. How-yeh.
  10. Lagi kerabat pecah amanah. Bukan kerabat saja. Asalkan nama dia manusia, tak kira apa golongan, akan ada yang macam ini. Tapi sebab dia kerabat, diperbesar-besar kan lah :)

Lagi? Beli lah surat khabar dan baca. You can read every single newspaper or even any article from the web and even blogs. But. Not ALL are true. Use your judgments well!

+JsMn+

One thought on “Berita

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s