Makmal Agro

Kali terakhir aku masuk Makmal Biotech ialah semasa aku Diploma. Dulu aku seorang student Pertanian, dan Pertanian bagi aku adalah sgt kereennnn. Cuma, aku kurang bijak dalam Kimia & Fizik – 2 subjek utama dalam Pertanian. So ijazah aku, aku tidak mampu teruskan dalam bidang 100% pertanian. A short visit to UPM’s lab kelmarin adalah sangat menarik!

Aku pernah buat inokulasi pisang masa praktikal. Hampir sumer berkulat sebab masa tu Zaidi selsema. Habis sumer dish kitorang contaminated.

2 thoughts on “Makmal Agro

    • benda alah jeli tuh sgt ‘sihat’ dan sesuai utk pembiakaan benda2 halus a.k.a bakteria etc. so mmg akan cepat membiak :)

Tinggalkan Jawapan

