mari menanam pokok anggur

Hi. Saya pokok anggur. Buah saya warna merah. Hari ini, saya akan ditukar ke pasu yang lebih besar, dan lagi beberapa minggu, saya akan dipindah ke tanah.

Ini adalah tanah campuran yang dibancur oleh tuan rumah. Tanah bakar + tanah merah. Pasu di alas dengan beberapa keping pasu yang telah pecah. Ini untuk memastikan tanah tidak keluar dengan banyak dari pasu dan jugak supaya akar saya dapat bernafas dengan baik. Akar yang bernafas dengan baik, akan menjadikan tanaman lebih sihat.

Isi pasu dengan tanah tadi. Separuh saja sudah cukup.

Next, terbalikkan pasu lama saya, dan tanggalkan! Saya tak perlukan pasu kecik itu lagi.

Selepas itu, tambah kan tanah dan padatkan sekeliling saya. Jangan lupa siram dan jangan letakkan saya di tempat yang terlalu panas! Selepas seminggu baru saya akan lebih sihat!

Ok, next, kucing-kucing pulak nak kena bagi makan :)

4 thoughts on “mari menanam pokok anggur

Tinggalkan Jawapan

