post tanpa topik #2

*Dalam kereta

“Malam tadi kan, orang mimpi pelik”

“Apa?”

“Awak cedera sebab lif tempat keje rosak. Pastu orang nangis-nangis”

*Diam, mata berair.

“La, kenapa nangis? Ni kan orang ada kat sebelah nih”

*Senyum

Macam mana sayang sekali pun, pasangan kita tu, bukan kita punya. Mereka tu, Allah yang punya. Tapi aku dah tak ingat lagi, macam mana perasaan hilang orang yang paling rapat dengan kita. Dulu pernah rasa tapi dah lupa.

2004, mak aku kehilangan mak mertua, suami dan mak kandung. Kalau aku dalam kasut mak, aku tak tahu macam mana nak pujuk emosi. Semoga orang yang paling kita sayangi, orang yang paling dekat bersama kita, orang yang beri rusuk pada kita, akan sentiasa diberkati dan diterangi jalannya. Amin.

6 thoughts on “post tanpa topik #2

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s