Poster Hidup

Foto : Wall di Itudio Studio, Kelana Jaya

Kadang-kadang aku teringin nak susun segments of my life dalam bentuk foto dan tampal di dinding. That way, aku boleh sit back and observe, jikalau ada kesilapan lalu yang perlu aku tebus, atau, kejayaan lalu yang perlu aku ulangi. Kalaupun amek sebulan satu event, dah boleh memenuhi bilik aku yang kecik. Pasti kool :)

Kadang-kadang kita banyak sangat menyesali benda-benda lepas dan pastu paranoid nak ngadap hari-hari kat depan. Salah dan silap tu, satu bentuk pengajaran. Satu bentuk Al-Quran yang perlu kita ambik kira.

Positif. Bukan mudah nak jadik orang yang sentiasa positif (aku maksudkan diri aku). Tapi kalau tak cuba, mana nak tahu, kan? Teman jiwa aku selalu pesan, “jangan tengok satu-satu benda tu dari satu sudut ja. tengok dari keliling”. Being the egoistic me, aku hanya mendengus. Tapi bila aku cuba-cuba tengok dari pelbagai sudut, jiwa aku lebih tenang. Kurang berprasangka.

Ketenangan. Semua pon carik ketenangan. Life is about finding solace and peace. Sapa pun tak mahu hidup dalam gundah gulana. Dalam neraka dunia. Syurga bagi seorang anak, salah satunya ialah perhubungan yang baik dengan parents.. Relaks bila berada bersama parents. Bukan semata-mata syurga kat alam lain nun. Dunia pon ada syurga, bilamana hati merasa tenang.

Syurga aku akan datang, pasti :)

Tinggalkan Jawapan

