Kemungkinan ada

Untuk permulaan, rumah kecik sudah cukup asalkan kawasan kediaman selamat & ada basic necessities. Kalau ada 7E lagi terbaik. Aku peminat minimalist design dan jugak sedikit ciri-ciri natural. Aku suka plain brick wall. Aku suka cool grey tones. Aku suka dinding & lantai putih. The colours should come only from the furniture & people. Konsep sama yang diaplikasi oleh arkitek yang design UTP.

Aku rasa, investment ke atas sofa bed adalah baik. Selain sofa, boleh bertukar jadik katil. So kalau rumah tak cukup bilik, ruang tamu boleh jadik bilik tidur untuk bujang-bujang lelaki.

Aku suka details yang kecik. Walaupun aku tak pandai memasak, aku tetap suka tengok dapur yang kemas dan tersusun. Mak aku penah cakap, every item you buy must have a place for it. Kalau ruang muat 2 kerusi tak payah beli 8 kerusi.

Ruang rumah kecik kena optimize habis-habisan. Sebab tu aku rasa walls berwarna putih bagus sebab akan nampak rumah terang dan luas. Plus, bleh buat jadik mini studio :)

Lepas tu, satu benda yang memang menjadi idaman aku, ada satu rak buku yang akan dipenuhi segala buku-buku yang kami sekeluarga bakal beli. Rumah yang macam library!

Sekian sesi angan-angan kali ini.

4 thoughts on “Kemungkinan ada

  1. oooohh..rumah yg ada ruang membaca, dgn rak buku tersusun sehingga ke siling. i love that too *sigh* what about a hobby room? sebuah bilik yg mana kita boleh buat small project there, like painting or sewing or sculpting and stuff…berangan2 mmg best sgt, huhu. semoga kau dan aku dapat apa yang kita angankan! aminnnnn :)

Tinggalkan Jawapan

