2-3 jam di MAHA Show 2010

Ramai gila. Tu memang selamanya cara aku describe event MAHA Show nih. Oh, MAHA stands for Malaysian Agriculture, Horticulture and Agrotourism. One of the link here. Aku gerak dalam jam 10.30 bersama omak den dan hampir 1 jam baru kami dapat parking. Agak jauh, kesian mak aku sakit kaki & mengah. Sebenarnya, dari rumah aku ke tapak MAHA tu only takes about 5-10 minutes, bergantung pada kelajuan aku drive-lah. Seminggu tu, Serdang sesak dengan manusia.

Sempat lah aku snap a few photos. Beli kaktus sikit untuk letak kat opis. Ambek brochure banyak-banyak sebab vendors pon dah print banyak, kesian pulak kalau tak ambek hehe.

Nampak pulak kuih akok. Memang mak berhenti-lah. Feveret dia.

Traktor untuk ke ladang-ladang. Style. Yang tak style, aku tak naik pong.

Sronok sebab banyak pokok dijual. Geram. Lecophyllum nih nk kena beli nanti.

Up and up the hill we go.

Until now, aku tak tahu apa itu Landskap Malaysia. Kalau nak kira berbilang kaum, hmmm. Kalau nak kira origin of Malaya, hmmm… Will talk about this later. Issue sensitif. Rakyat Malaysia mudah sentap.

Sabar makcik, lada sulah tu tak akan habis. Banyak nih. Eh, kenapa akak jelir lidah?

Bau diaaaa… umphhhh…

Semestinya membeli benih. Kebun belakang rumah perlukan ‘wajah-wajah’ baru.

 

Secara keseluruhan, walaupun sesak, panas dan semak, event tu bagus sebab banyak benda boleh belajar, kalau berminat dengan pertanian-lah. I just wish there is something we can do about the heat. Hehehe. Dah nama pon Malaysia, pasti panas dan lembab.

2 thoughts on “2-3 jam di MAHA Show 2010

Tinggalkan Jawapan

