datang dan pergi

I always thought my ayah was the most handsome man alive. Im sure most girls pikir macam tuh. I read somewhere, a girl tend to choose a partner who have some character of the father. Muka ka, perangai ka, what ever it may be. For me, my Mr Right share a few character. Tak payah la aku cerita.

Its been 6 years.. dah 6 tahun ayah pergi.. Now the man of my life is my husband. Bukannya aku dah lupa kat ayah, God, NO. Cuma, im glad the person I married now and then keep reminding me of ayah :)

If he is still around, next year he’ll be able to hold his first grandchild. Im sure, the whole family has plenty to tell the new kiddo about his granddad. Al-fatihah to the greatest man I’ve ever known.

Oh, the palm he just planted (see photo) is now as high as a 2 storey building :)

4 thoughts on “datang dan pergi

  1. Ada beberapa scene dengan arwah ayah kau yang segar bugar dalam kepala otak aku.

    1. Waktu aku sleepover rumah kau dulu. Ayah kau panggangkan ayam seekor kat belakang.

    2. Waktu family aku datang melawat. Arwah ayah kau baru balik dari Mekah. Nampak aku, dia terus tanya, “Nak bau Mekah?” sambil seluk masukkan tangan kat ketiak dia. Aku gelak barai.

    3. Suka sangat menyakat adik bongsu aku dulu. Sampai adik bongsu aku merajuk.

    :)

  2. Salam, saya pun kehilangan abah saya..walaupun abah tak duduk sekali sebagai satu famili dan tak byk pun sumbangan dia dlm hidup kami tapi mana mungkin kehilangan dia kita tak terasa..my flesh and blood..dah setahun dia pergi tapi sampai sekarang tengok sijil kematian dia pun saya tak sanggup..Al fatihah..

    :)

  3. Aku tengah mood menangis. Aku menangis baca ni. I believe Oat will be a good father. I believe your father couldn’t be happier at this moment.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s