Jaga-jaga Anak Kita.

xoxo

Selamatkah kita di tangan tukang karut itu?

Selamatkah kita di tangan dalang wayang itu?

Selamatkah kita di tangan ahli koporat itu?

Selamatkah kita di tangan doktor jiwa itu?

Selamatkah kita di tangan pakar kitab itu?

Selamatkah kita di tangan tuhan-tuhan itu?

Fikir.

.

Anak-anak Kita oleh M.Nasir

.

Dunia sekarang bagi aku dah serabut sangat. Banyak sangat source. Banyak sangat pencerita. Bila banyak pencerita masing2 claim mereka lah paling betul dan orang lain salah. Masalahnya SESIAPA pun boleh claim macam tu, regardless of which side. In the end akan ramai lah orang yang taksub sebab terlalu percaya kan source tertentu. Masing2 boleh jadik terpedaya dengan mereka yang claim ‘aku lah yang betul, yang lain menipu’. Masalah yang timbul sekarang, KAT MANA KORANG BERDIRI?

Nak duduk atas pagar? Lagi macam shit perangai. Tapi kadang2 aku sendiri pun terpaksa ambik langkah macam tu.

In the end, aku duduk dalam keadaan diam dan lalu je hari ni mengikut perjalanan Dia. Doa pada Dia, Ya Allah, jika benarlah jalan yang aku lalu ini jalan yang tidak Kau redhai, Kau tunjuk kan lah aku jalan yang betul. Aku kena yakin dengan jalan yang aku lalu sekarang ni. Regardless ramai orang keliling aku kata AKU NI BODOH sebab percaya orang2 tertentu. It is not about belief, it is about what i EXPERIENCED and UNDERSTAND. Jangan lupa, pengalaman dan pemahaman kita semua tak akan sama.

Tak apalah. Aku ada alasan aku sendiri.

I’m sure ramai yang risau bukan atas diri sendiri, tapi atas masa depan anak2/keluarga. But i’m sure, walau macam mana fucted up pun ending perbalahan kuasa ni, rezeki masing2 tetap ada. Cuma jalannya akan bertukar.

Jangan lupa turun mengundi ye :)

Tinggalkan Jawapan

