Dah tinggi sikit

IMG_2583

Sesetengah mak bapak gunakan kepandaian anak untuk tunjukkan improvement. Boleh kan kalau aku pakai ketinggian anak untuk cakap ‘yay anak aku semakin improve’?

Boleh!

Tipu kalau aku envy anak-anak orang lain yang sebaya anak aku tapi dah pandai membaca, dah boleh buat basic calculus (true story bro, anak-anak kawan aku kat sini power gila). Tapi kan sebenarnya benda ni balik ke mak bapak semula. Kalau aku rajin galakkan dia, ajar dia, mesti dia pun boleh buat. Pastu, kena ambik kira jugak expectation kau pasal seorang budak. Aku masa kecik pun bukannya pandai membaca masa umur 5 tahun. Elok je aku jadik orang.

So kena lah pilih benchmarking yang sesuai dengan diri sendiri.

Dalam bulan ni anak dah boleh tekan lif nak naik rumah sendiri. Good job!

Tinggalkan Jawapan

