Serba hitam

Teringat kawan aku pernah cerita, tentang label orang tempatan bagi kat dia. Dia suka pakai serba hitam. Top to toe, semua hitam. Kasut je kadang2 warna lain. Orang label dia syiah. Aku gagal nampak sebarang logika atau sangkut-paut berpakaian serba hitam dengan syiah. So in the end it became a joke to both of us.

Kelakar. Bila masing2 jual tagline– husnuzon atau bersangka baik, dia paling lantang pegi komen/kepochi kat profile orang lain dengan nama ‘menegur’ atau hashtag ‘justsaying’.

Anyway. Sejak jadik student aku suka pakai top to toe hitam, kecuali seluar sebab aku pakai jeans setiap hari. Seluar kain jeans ok, bukan sebab aku kawan syaiton (dulu pernah hot orang cakap sapa suka pakai jeans ni kapir & kawan syaiton).

Hari ni aku bukak la almari, tengok2 balik tudung aku yang berwarna. Aku ambik warna merah. Masih monotone, aku bagitau muka aku. Lepas 5 minit aku tak senang duduk. Lepas 10 saat aku bukak balik dan tukar tudung hitam. Terus lega.

Ok jom pergi sekolah.

Tinggalkan Jawapan

