Ambik yang baik, elak yang buruk

Perihal pakcik Trump menang pilihanraya kat US tu, banyak hikmah & pengajaran dia. Jangan suka tengok benda bongok dia cakap atau macam mana pelik dia pikir pasal orang lain keliling dia.

Belajar ambik mana yang baik dan elak mana yang buruk.

Positif kena terus. KENA TERUS.

Pilihanraya US tahun ni satu panduan kat kita jugak. Kuasa rakyat sebenarnya boleh lawan kuasa pemerintah. Jangan terkejut, kalau Malaysia sama huru-hara macam negara lain bila pilihanraya datang.

Orang yang terdesak, mampu buat apa saja untuk lari daripada desakan.

Untuk pemimpin, harap nya buka lah mata hati. Takkan takde sikit pun rasa gentar dalam hati pasal amaran Allah Taala tentang berlaku adil dan saksama? Takkan ajaran kristian/buddha/etc takde sebut pasal berbuat baik sesama manusia?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s