Reflection of the day

Bila umur cecah 40 tahun ni, akan ada perkara yang aku akan pikir balik dan tanya soalan—what if.

Persoalan melibatkan pilihan–

  1. What if aku masuk sekolah teknik?
  2. What if aku stay SMAKL sampai form 5?
  3. What if aku pursue bidang farmasi?
  4. What if aku berkawan dengan XX bukan dengan circle sekarang?
  5. What if aku beli Satria GTi bukan beli Kelisa?
  6. What if aku pegi audition untuk jadi drummer untuk all girl band kat Sentul dulu?
  7. What if aku pilih yang lain? Decide yang lain?

Banyak betul aku punya—what if. Tapi benda dah lepas so no point in dwelling atas benda yang kita tak boleh nak ubah dan kawal. Tapi Allah itu Maha Penyayang, Adil dan Memberi.

Apa yang boleh aku buat ialah buat keputusan based on akal dan juga guided by personal experience.

Tinggalkan komen